Digital hjemmeoppfølging

Digital hjemmeoppfølging er kommunikasjon mellom pasient og helsetjeneste

Kort fortalt

Digital hjemmeoppfølging er kommunikasjon mellom pasient og helsetjeneste.

Ved hjelp av teknologi kan pasienten overføre helseinformasjon til kommunen, fastlegen og sykehuset.

Helsetjenesten tar kontakt med pasienten ved tegn til forverring eller dersom målingene er utenfor normalverdien. Det gir medisinskfaglig støtte og veiledning utfra pasientens behov. 

Formål

Tjenestemottakerne skal få bedre fysisk og mental helse og bedre pasientopplevelse gjennom å mestre egen hverdag lengst mulig uten behov for mer omfattende tjenester.

Status i prosjektet per februar 2025

Prosjektet er overført til linjen og gis som ordinær tjeneste i Velferd. Les mer om tjenesten på kommunens hjemmeside: Velferdsteknologi | Asker kommune

Se mer

Kontaktinformasjon

Eli Sofie Berg
Rådgiver/helseinformatiker
Senter for innovasjon og læring (Seil)
(+47) 971 41 795
(+47) 66 70 00 00