Formål
Det skal tilbys en digital løsning for de folkevalgte i Asker kommune for samhandling med administrasjonen, politikerne imellom og møtegjennomføring.
Løsningen skal forenkle og effektivisere mange av prosessene politisk sekretariat sørger for i samhandling med de folkevalgte, og gi de folkevalgte et praktisk verktøy.
Målet er å få flest mulig av funksjonene de folkevalgte bruker i vervet sitt samlet og sikre en sømløs prosess fra en politisk sak er ferdig skrevet fra saksbehandler til endelige vedtak er fattet i de folkevalgte organene.
Portalen skal håndtere møteinnkalling, innkalling av vara, mulighet for de folkevalgte til å sende inn forslag til vedtak under møtene, synlig for møteleder og sekretariat. Videre må det håndtere talerliste, taletid, votering (hvor mange for og imot, og hvem stemte hva) samt at forslag, votering og resultat munner ut i en protokoll og statistikk. For møter som streames skal det også sørges for formidling av nødvendig informasjon og grafikk til sendingen.
Status i prosjektet per april 2025
-
Leverandør er valgt og implementering igangsettes vår/sommer 2025.
Kontaktpersoner:
Prosjekteier: Hege Damm Schwarz